dinsdag 28 oktober 2008

Gibb River Road





Ja, vandaag was het zover. We gingen de Gibb River Road doen (deels).


Vanaf Derby (6 uur op) direct de road op, kangoeroes gespot.

Daarna de Windjana gorge en Tunnel creek.
In Windjana zagen wij onze eerste crocs alsmede veel ander wildlife. Tunnel creek moesten we met lantaarns door. De dames vonden het te eng en bleven (helaas) achter. De heren volbrachten het avontuur. We ontdekten 2 freshies.

Daarna naar Fitzroy Crossing waar we lekker aten onder het genot van een leuke band.



26-10

van Fitzroy Crossing naar Halls Creek. Onderweg deden wij per boot de geiki gorge. Private ride, want we waren slechts met zij n 4en. In Halls Creek hadden we een mooi resort.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo there,down under.
Wat hebben jullie weer een mooie foto's op de site gezet.Hans of Henk, stond je echt zo dicht bij die krokodil,of is het een ansichtkaart :-)
Voor ons gaat de tijd hier snel, maar jullie maken wel intense dagen.Nog heel veel plezier en rustig aan!!
Groetjes Harry en Marrie

Anoniem zei

Hallo allevier, voor het eerst en gelijk maar uitgebreid in jullie reisverhaal gedoken! Klinkt helemaal geweldig! Het valt mij op dat jullie VEEL beesten zien. Ik heb al een leuke quiz in gedachten voor het geval jullie toch beslissen weer terug te keren naar de andere kant van de aardkloot...Je kunt je nog bedenken..De A 13 staat weer van begin tot eind vol, vannacht de eerste nachtvorst, hagel- en regenbuien en over de kredietcrisis ga ik het niet hebben want dat is geen leuk leesvoer tijdens je vakantie.
Renée ik vind je hoed helemaal het einde! Net een echte krokodillenvanger! Kijk je een beetje uit? Je weet wat er kan gebeuren wanneer je met niet-aaibare beestjes speelt....Nog boomerangs tegengekomen? Of is het boomerangen...NIET gooien Hans, of je moet eerst je diploma gaan halen. (bericht in "The Australian Kangooroo": vier Nederlandse toeristen knock out door ondeskundig gebruik van een boomerang door één hunner...)
Afijn, ik zucht maar eens en klik jullie site weg want zoveel zonneschijn kan ik nu niet aan. Ik ga even kijken op Postbank.nl of ik nog spaargeld heb...je kunt het misschien beter uit gaan geven nu...aan een reis naar Australie misschien?

Hartelijke doch koude, natte, onbehagelijke, stormachtige Rijswijkse groeten van
Marina

Groene Heeren Wissels zei

H&M: dank voor de reactie. En we staan echt dicht naast de jongens.

Marina: nog bedankt voor je bericht en de tips. Wij boomerangen (nog) niet, maar wel allerlei ander spul.
Gaan vandaag verkassen

HRAH

Anoniem zei

Hallo allemaal,
Even een berichtje van Oma Roubos.
Ze vindt het hardstikke leuk en natuurlijk onvoorstelbaar dat ze zo maar jullie ziet in Australie. (dat is het natuurlijk ook wel).
Ik laat haar elke keer de foto's zien.
Bellen gaat ook boven het petje, zo ver weg en dan gewoon jullie stem horen. Groeten en kussen van O(ma)

Unknown zei

Hi luitjes,
Wat een verhalen weer! Kan me voorstellen dat het voor de dames iets TE spannend werd allemaal. Geniet ervan en doe voorzichtig!!! Cu later alligator :) Xandra

Anoniem zei

Hé Henk,

Je collega hier uit het verre en natte Nederland. Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin.

Hier ook alles oké, ik hoorde dat André jou al had bijgepraat over Icesave.

Vandaag nog een offerte binnengehaald van Cinjee en de rest is allemaal onder controle. Eigenlijk ben je gewoon overbodig haha.

Waar hebben we dat meer gehoord.

Oké veel plezier nog en we spreken elkaar.


Groetjes Bouke

Anoniem zei

Hoi luitjes, daar down under. We oeven eigenlijk niet te vragen hoe met jullie gaat. Want de prachtige foto's vertellen al veel. Want wat zien jullie ongelofelijk veel moois!! De crocs komen wij alleen maar in de schoenenwinkel tegen en dan ook nog in allemaal rare kleuren. Net zoals de kangeroe's dat zijn bij ons toch sportschoenen? En zo'n krokodil of aligator zie je alleen op een luxe shirt toch? Wat zal het een cultuur schok voor jullie worden als dit alles weer voorbij is. Want dit kan toch niets meer evenaren. Dus denk maar goed na over Londen!! Daar lig nu sneeuw sinds 70 jaar!! Fred heeft trouwens vanmorgen ook alweer moeten krabben i.v.m. nachtvorst.Dus genieten jullie nog maar volop van al dat moois en doe de dingen die je wil doen met volle teugen. En wij kijken zo op afstand wel mee!!! Is ook leuk hoor!!! Groeten uit rotje knor Fred en Francien. p.s Volgende keer hebben we een leuk nieuwtje!!!

Groene Heeren Wissels zei

Hallo oma
leuk te horen dat ook die generatie volop meedoet.

Xandra: de dames doen meestal wel mee hoor, alleen de grot was eng en er zaten ook crocs dus...

F&F: leuk om weer wat te horen en met dat weer lijkt het ons inderdaad moeilijk. Maar we gaan nog naar het zuiden en daar is het ook minder warm hoor.
Benieuwd wat jullie te melden hebben...?

Bouke: slechts een grote order? Gigantisch niettemin, goed gedaan jochie. Maar jouw imposante verschijning doet bibberend handtekeningen zetten toch?

Henk

Gnoomie zei

Hey stoere travellers!

Ik zie alleen maar toffe dingen!
Denk dat ik ook die grot in was gegaan, maarja, jullie weten, ik deins voor niets terug!
Ik heb zin in de live verhalen, foto's en in jullie echte gezichten!
Geniet ervan, over de helft nu als ik mij niet vergis..:-(
Ik ga nu Daan's verjaardagsfeestje vieren en voorbereiden.

Groetjes en doe je ding!!

X Naomi

Groene Heeren Wissels zei

Naomi
alvast veel plezier en have fun

Vandaag de echte crocs gezien, de salties.
Dat zijn jongens.